Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

3η Μαθηματική Εβδομάδα

Η 3η Μαθηματική Εβδομάδα "Μαθηματικές διαδρομές στο παρόν στο παρελθόν και στο μέλλον" θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη στις 2 έως 6 Μαρτίου 2011. Ο χώρος διοργάνωσης της μαθηματικής εβδομάδας είναι το Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης κτίριο "Νίκος Γερμανός" (ΔΕΘ). Η εγγραφή και η παρακολούθηση είναι δωρεάν για όλους μέσα από τη σελίδα www.emethes.gr. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.emethes.gr ή κατεβάστε το πρόγραμμα εργασιών.

Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

Α Γυμνασίου Βασικές γεωμετρικές έννοιες

Μάθημα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Α Γυμνασίου. (1ο κεφάλαιο)
Σημείο - Ευθύγραμμο τμήμα - Ευθεία - Ημιευθεία - Επίπεδο - Ημιεπίπεδο. Γωνία - Γραμμή - Επίπεδα σχήματα - Ευθύγραμμα σχήματα - Ίσα σχήματα. Μέτρηση, σύγκριση και ισότητα ευθύγραμμων τμημάτων - Απόσταση σημείων - Μέσο ευθυγράμμου τμήματος. Πρόσθεση και αφαίρεση ευθυγράμμων τμημάτων. Μέτρηση, σύγκριση και ισότητα γωνιών - Διχοτόμος γωνίας - είδη γωνιών - κάθετες πλευρές. Εφεξής και διαδοχικές γωνίες - άθροισμα γωνιών. Παραπληρωματικές και συμπληρωματικές γωνίες - Κατακορυφήν γωνίες. Θέσεις ευθειών στο επίπεδο. Απόσταση σημείου από ευθεία. Απόσταση παραλλήλων. Κύκλος και στοιχεία του κύκλου. Επίκεντρη γωνία - Σχέση επίκεντρης γωνίας και του αντίστοιχου τόξου - Μέτρηση τόξου. Σχετικές θέσεις ευθείας και κύκλου.
Δημιουργία - επιμέλεια: ΘΕΜΕΛΗΣ Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Νέα σελίδα!!!

Επισκεφτείτε τη νέα μας σελίδα "Βιβλιοθήκη". Μπορείτε να βρείτε (για αρχή) τα 13 βιβλία του Ευκλείδη με τίτλο "ΣΤΟΙΧΕΙΑ" σε 4 τόμους, καθώς και ένα συγκεντρωτικό τόμο που περιέχει όλα τα βιβλία.

Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

Β Γυμνασίου Τριγωνομετρία - Διανύσματα

Μάθημα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β Γυμνασίου .(2ο κεφάλαιο)
Εφαπτομένη ημίτονο και συνημίτονο οξείας γωνίας. Αναλυτικά παραδείγματα για την εύρεση των τριγωνομετρικών αριθμών.Μεταβολές τριγωνομετρικών αριθμών. Πίνακας με τους τριγωνομετρικούς αριθμόυς των βασικότερων γωνιών, 0, 30, 45, 60, 90, 180 μοιρών. Η έννοια του διανύσματος, τι είναι και πως ορίζεται (διεύθυνση - φορά - μέτρο). Άθροισμα και διαφορά διανυσμάτων με αναλυτικά παραδείγματα. Ανάλυση διανύσματος σε δύο κάθετες συνιστώσες.
Δημιουργία - επιμέλεια: ΘΕΜΕΛΗΣ Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Β Γυμνασίου Γεωμετρικά στερεά - Μέτρηση στερεών

Μάθημα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β Γυμνασίου .(4ο κεφάλαιο)
Ευθείες και επίπεδα στο χώρο. Σχετικές θέσεις δύο ευθειών, δύο επιπέδων και μιας ευθείας και ενός επιπέδου. Στοιχεία πρίσματος και κυλίνδρου. Εμβαδόν και όγκος πρίσματος και κυλίνδρου. Η πυραμίδα και τα στοιχεία της. Εμβαδόν και όγκος πυραμίδας. Ο κώνος και τα στοιχεία του. Εμβαδόν και όγκος κώνου. Η σφαίρα και τα στοιχεία της. Εμβαδόν και όγκος σφαίρας. Γεωγραφικές συντεταγμένες, γεωγραφικό μήκος και πλάτος.
Δημιουργία - επιμέλεια: ΘΕΜΕΛΗΣ Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Αναγραμματισμός - μύθος ή πραγματικότητα;

Ο αναγραμματισμός των ελληνικών λέξεων μας δίνει μια άλλη διάσταση των πραγμάτων. Κι αυτό τυχαίο…; Τι άλλο να κάνω και να πω και τι άλλο να δείξω… Ας ξυπνήσουμε επιτέλους δεν μπορεί να είναι όλα τυχαία… Είναι μαθηματικά αδύνατο να συμβαίνει αυτό…

Π = πύλη (η μορφή του γράμματος και μόνο δεν αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις)

Η γλώσσα ελίσσεται, αλλάζει και αναπτύσσεται μέσα από τις λέξεις, η ίδια η λέξη το φανερώνει:
Λ Ε Ξ Ι Σ
Ε Λ Ξ Ι Σ
Ε Λ Ι Ξ
Ε Λ Ι Κ Ω Ν

τα Ε Ρ Γ Α Λ Ε Ι Α δημιουργούν Λ Ε Ι Α Ε Ρ Γ Α

ο Ν Ο Μ Ο Σ είναι ο Μ Ο Ν Ο Σ (που έχει την εξουσία)

το Ο Ν Ο Μ Α είναι Ν ΟΜ Ο Υ + Α(ρχής)

Ο Υ Ρ Α Ν Ο Σ
Ο Υ Ρ Ο Σ + Α Ν Ο
Ν Ο Υ Σ + Ο Ρ Α
Ν + Ο Υ Σ + Ο Ρ Α

Ε Ρ Ε Υ Ν Α
Ν Ε Α + Ε Υ Ρ(εσις)

Τ Ε Ρ Α Τ Α
Τ + Ε Ρ Α Τ Α

Σ Π Η Λ Α Ι Ο Ν
Π Η Λ Ο Σ + Ι Ν Α
Λ Α Σ Π Η + Ι Ο Ν
Α Ν Η Λ Ι Ο Σ + Π(οπή)
Π Α Ν + Η Λ Ι Ο Σ

Η κατάργησις της καθαρευούσης, ενδιαμέσου κρίκου της αλύσεως μεταξύ της αρχαίας και της νεωτέρας γλώσσης, έφερε καίριον πλήγμα εις την δυνατότητα της νέας γενεάς, όπως παρακολουθήση την Αρχαίαν Γραμματείαν. Ταυτοχρόνως ο ελλειπέστατος και σχολαστικός τρόπος της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών κατέστη παντελώς αδιάφορος εις τας ψυχάς των νέων Ελλήνων.

Τα καλύτερα έρχονται...!!!

Η μαθηματική κατασκευή της Ελληνικής γλώσσας.

Αυτές είναι οι αξίες των ελληνικών γραμμάτων με τη βοήθεια των λεξαρίθμων. Παρατηρήστε ότι υπάρχουν και γράμματα που δεν χρησιμοποιούμε σήμερα. Σκόπιμη ή όχι η αφαίρεσή τους από το ελληνικό αλφάβητο;Ποιος επέλεξε ή επέβαλε να χαθούν τα γράμματα αυτά;

Α=1, Β=2, Γ=3, Δ=4, Ε=5, F=ς=6, Ζ=7, Η=8, Θ=9, Ι=10, Κ=20, Λ=30, Μ=40, Ν=50, Ξ=60, Ο=70, Π=80 ,Q=90, Ρ=100, Σ=200, Τ=300, Υ=400, Φ=500, Χ=600, Ψ=700, Ω=800, ΣΑΜΠΙ=900


Απλά υπολογίστε την αξία μίας λέξης με βάση τα παραπάνω και βρείτε τον δικό της μοναδικό λεξάριθμο. Δημιουργήστε μαθηματικές ισότητες και η αλήθεια θα ξεδιπλωθεί μπροστά σας!!!
πχ1:Μία από τις μεγαλύτερες αποδείξεις του γεγονότος ότι η Ελληνική γλώσσα είναι μαθηματική λαμβάνεται από την λεξαριθμική εξαγωγή του αριθμού π=3,14... .Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός π ορίζεται σαν το πηλίκον του μήκους της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρο αυτού. Πρέπει να τονίσουμε ότι το σύμβολον π προέρχεται από το αρχικό γράμμα της λέξεως πηλίκον, διότι το π δεν είναι τίποτε άλλο παρά το πηλίκον του μήκους της περιφέρειας του κύκλου ως προς τη διάμετρό του. Εάν σχηματίσουμε το πηλίκον των λεξαρίθμων(ΜΗΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΥ)/ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ, παρατηρούμε ότι αυτό ισούται με τον αριθμό 3,14 !!! με ακρίβεια τριών ψηφίων. Πράγματι έχουμε:ΜΗΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΥ = 338+1016+940 = 2294ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ = 730, επομένως 2294/730=3,1424657534...!!!
πχ2:ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΣΤΙΝ = 64+565 = 629ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ = 256+373 = 629, δηλαδή:ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΣΤΙΝ = ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ = 629 !!!
πχ3:ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ = Ο ΛΕΞΑΡΙΘΜΟΣ = 595

Για περισσότερες πληροφορίες και επι...τόπου έρευνες δες την σελίδα:
http://www.schizas.com/lexarithmos/
δίνεις τη λέξη που θέλεις και σου βγάζει τις δυνατές ισότητες.

Ιερή Γεωμετρία

Επειδή τα Μαθηματικά δεν είναι μόνο αριθμοί αλλά και Ιστορία...

Κάντε κλικ στις εικόνες...και περιμένετε...

Ίση απόσταση από το ιερό νησί της Δήλου έχουν:

Κόρινθος - Μυτιλήνη
Ασκληπιείο Κω - Ασκληπιείο Επιδαύρου
Αθήνα - Καρδαμύλη (Χίος)
Σμύρνη - Θήβα
Θέρμη Θεσσαλονίκης - Φίλιπποι
Δίκτυννα - Κνωσός
Ιδαίον άντρο - μαντείο Τροφωνίου
Σπάρτη - Πέργαμος
Ίλιον (Τροία) - Ιωλκός
Δελφοί - Αλεξάνδρεια
Αργος - Μυκήνες, 1200 στάδια





















Ίση απόσταση απ' το μαντείο των Δελφών έχουν:
Αθήνα - Ολυμπία, 660 στάδια
Ελευσίνα - Ιωλκός, 550 στάδια
Μεγαλόπολη - Φιγάλεια, 660 στάδια
Ιδαίον Ανδρο στην Κρήτη - Σμύρνη, 2198 στάδια
Πέλλα - Κέρκυρα, 1350 στάδια
Κινύρα Θάσου - Καρδαμύλη Χίου 1700 στάδια
















Ίση απόσταση από το ιερό της Δωδώνης έχουν:
Ολυμπία - Τροφώνιο μαντείο (1240 στάδια)
Ελευσίνα - ανάκτορο Νέστορα στην Πύλο (1600 στάδια)
Αθήνα - Σπάρτη (1700 στάδια)
Δήλος - Αλεξάνδρεια Τρωάδος (2482 στάδια)
Κνωσός - Μίλητος (3300 στάδια)
Ρώμη - Βυζάντιο
Δελφοί - Ιωλκός (1050 στάδια)


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2011

Οι πανελλαδικές έρχονται!!! Από φέτος λοιπόν οι υποψήφιοι που επιθυμούν τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδας (Α) υποβάλλουν Αίτηση - Δήλωση από 10-25 Φεβρουαρίου ως εξής:
-οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) στο ΕΠΑΛ φοίτησής τους χωρίς δικαιολογητικά
-οι απόφοιτοι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους
-οι κάτοχοι πτυχίου Β’ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων που από φέτος συμμετέχουν στις εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, συνυποβάλλοντας επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίου τους.

Στην Αίτηση – Δήλωση οι υποψήφιοι μαθητές δηλώνουν:


α) τα ειδικά μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν
β) αν είναι υποψήφιοι για Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές(υποψήφιοι ημερησίων ΕΠΑΛ) ή Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ)
γ) την ειδικότητα του τομέα με την οποία θα είναι υποψήφιοι.


Όλες τις εγκυκλίους, τις αιτήσεις αλλά και συμπληρωμένα παραδείγματα αυτών μπορείτε να βρείτε εδώ στη σελίδα του
ΚΕΣΥΠ Φλώρινας (μια πολύ καλή και πολύ καλά ενημερωμένη σελίδα). Φυσικά με μια μικρή αναζήτηση στη σελίδα που υπουργείου μπορείτε να βρείτε τα αντίστοιχα, αλλά γιατί να ψάχνεται; Επίσης στη σελίδα της Εκπαιδευτικής Κλίμακας μπορείτε να βρείτε όλες τις περσινές βάσεις εισαγωγής του 2010, για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι μέλι γενέσθαι.

Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011

Το τρίτο τεύχος του "Εικοσιδωδεκάεδρον".

Αναρτήθηκε το τρίτο τεύχος του "Εικοσιδωδεκάεδρον". Μπορείτε να βρείτε και τα τρια τεύχη του ηλεκτρονικού μαθηματικού δελτίου στο www.mathematica.gr ή εδώ.

16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας και Διαστημικής 2011

Τα θέματα της δεύτερης φάσης του 16ου διαγωνισμού Αστρονομίας θα τα βρείτε στη σελίδα των Μαθηματικών Διαγωνισμών.

Η τρίτη φάση του διαγωνισμού, "ΙΠΠΑΡΧΟΣ" θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαρτίου 2011.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διαγωνισμό, κατεβάστε τη σχετική ανακοίνωση.

Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Γ Γυμνασίου Τριγωνομετρία

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ Γ Γυμνασίου. (2ο κεφάλαιο)
Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας ω από 0 μέχρι 180 μοίρες. Ημίτονο, συνημίτονο και εφαπτομένη. Ορισμοί και παραδείγματα. Τριγωνομετρικοί αριθμοί παραπληρωματικών γωνιών. Σχέσεις μεταξύ τριγωνομετρικών αριθμών μιας γωνίας. Βασικές τριγωνομετρικές σχέσεις, αναλυτικά παραδείγματα. Εύρεση τριγωνομετρικών αριθμών με δεδομένο μόνο τον έναν από τους τρεις (ημω, συνω, εφω). Νόμος των ημιτόνων και νόμος των συνημιτόνων. Παραδείγματα και εφαρμογές αυτών.
Δημιουργία - επιμέλεια: ΘΕΜΕΛΗΣ Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας και Διαστημικής 2011

16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας και Διαστημικής 2011.

  • Η προθεσμία υποβολής δήλωσης συμμετοχής στη 2η φάση του 16ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής 2011, παρατείνεται μέχρι και την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011.


Στη δεύτερη (2η ) φάση του Διαγωνισμού, μπορούν να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου της χώρας ανεξάρτητα εάν συμμετείχαν ή όχι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Η 2η φάση με το όνομα «ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 9.00 π.μ. Στη φάση αυτή μπορούν να λάβουν μέρος, όλοι οι μαθητές των τριών τάξεων των Λυκείων και, παράλληλα, όλοι οι μαθητές των τριών τάξεων των Γυμνασίων της χώρας, με διαφορετικά θέματα. Η διάρκεια του διαγωνισμού είναι τρεις (3) ώρες και θα διενεργηθεί με την ευθύνη της Τοπικής Επιτροπής Καθηγητών που θα ορίσει ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της κάθε περιοχής, οι οποίοι εθελοντικά θα προσφέρουν την υπηρεσία τους στο διαγωνισμό.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...